De Bruijn Wijnkopers, restaurant Visaandeschelde in Amsterdam, tennispark Buitenveldert, modemerk 10Days, Klaver Van der Hooft Posch Advocaten en Nico McGough (inmiddels van Bosman Wijnkopers) maakten het eerste nummer van Vision tien jaar geleden mogelijk. Mijn spontane idee om een culinair magazine van standing te beginnen werd bemoedigend omarmd door deze club vrienden. Tien jaar later is Vision een vaste waarde in het wereldje van de (top)gastronomie. Zelfs chefs die nooit tijd hebben, lassen toch even een pauze in om er doorheen te bladeren, en de gasten van hun restaurants nemen het elk kwartaal graag mee. En voor wie niet zo vaak in een toprestaurant komt, is er de mogelijkheid zich te abonneren – mooi cadeau op de koop toe. Ik ga natuurlijk welgemoed door op de ingeslagen weg. Het duurde even, maar het tij zit mee. Zie alleen al de fraaie advertenties in dit nummer, waaronder zelfs Rolls-Royce. Noblesse oblige. Ik ben er trots op, en voor wie ‘reclame’ maar irritant vindt (dat hoor ik een enkele keer): Vision zou er echt niet zijn zonder zulke partners, die mij het succes gunnen. Inmiddels kan ik mij bijna geen ander leven meer voorstellen dan het góede leven. Gelukkig ben ik wel eenvoudig gebleven hoor. Mijn smaak is niet veranderd en ook allereenvoudigst: ik ben altijd tevreden met het beste. Oh, is die gepikt?
Lorenzo Ledel This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.